Inzicht in de financiële prestatie van IT

een TBM assessment brengt de samenhang van it en financiën vanuit een business perspectief in kaart

Effectief managen van IT

Het probleem

Het bedrijfsleven ondergaat een ongekend snelle transformatie, gedreven door technologische ontwikkelingen. Merken zoals Tesla en Airbnb spreken al snel tot onze verbeelding, maar staan niet op zichzelf. De digitale transformatie raakt iedere sector. Dit maakt het effectief managen van IT van cruciaal belang. Toch is dit niet altijd even makkelijk.

Transparantie is noodzakelijk

Lange Termijn gevolgen

Ga je niet aan de slag met het efficiënt managen van IT, dan bestaat het risico dat er door onvoldoende inzicht verkeerde investeringsbeslissingen genomen worden. Dit kan door IT zijn, maar ook door de business, waarbij dit grote gevolgen kan hebben voor de winstgevendheid van het bedrijf.

Transparantie op kosten en verbruiksaantallen geeft u de mogelijkheid om te kunnen sturen op uitgaven (IT) en op verbruik (Business). Beide inzichten kunnen een kostenbesparing op leveren. Het doel is een effectief gebruik van het budget wat een hogere toegevoegde waarde van IT oplevert.

Transparantie is noodzakelijk voor het effectief
managen van uw IT uitgaven

Peter-kantoor-17-versie 2
Krijg optimaal grip op IT en zorgt voor een naadloze aansluiting op uw bedrijfsstrategie

Optimaal grip op IT

Een goed businessperspectief

Wilt u optimaal grip op IT en een naadloze aansluiting op uw bedrijfsstrategie?

Laat een TBM assessment uitvoeren, na 4 weken heeft u inzicht in:

De Assessment van It's Value

De assessment van It’s Value stelt de mogelijke verbeteringen vast en de weg naar de oplossing. Dit bereiken we door de samenhang en samenwerking tussen IT, Business én Financiën in kaart te brengen. We kijken hiervoor naar 7 dimensies. 

Elk bedrijf heeft andere wensen en heeft daarom een andere aanpak nodig. Tijdens een intake gesprek kunnen we dit bespreken en de juiste kiezen.

Ga voor een effectieve besturing van uw IT organisatie

De 7 dimensies

Duidelijkheid & inzicht

Het resultaat

Na de assessment weet u hoe uw organisatie grip kan krijgen op de IT en de daarbijbehorende voordelen.

Hoe gaat het in zijn werk?

Een assessment heeft een doorlooptijd van drie tot vier weken. De eerste twee tot drie weken staan in het teken van interviews  en document, systeem en data analyses. Vervolgens wordt de eindrapportage voorbereid en worden de resultaten in een presentatie gegeven.

Interviews met stakeholders

In een gesprek van een uur per stakeholder vragen we uit hoe processen nu lopen, wat er goed en fout gaat en wat er beter kan.

Documenten analyse

O.b.v. ontvangen documenten wordt er geanalyseerd hoe de organisatie werkt en welke resultaten er nu geleverd worden.

Data analyse

We analyseren de data op aanwezigheid, volledigheid en kwaliteit. Ook onderzoeken we de interne systemen in gebruik.

Eindrapportage

Het rapport laat zien op waar de organisatie nu staat, waar ze heen wil en wat onze geadviseerde aanpak is om daar te komen.

Binnen 4 weken een volledige assessment

0
Projecten
0
TBM-producten
0 +
Rapportages
0 mln+
Besparing

Over It's Value

Sinds 2009 begeleidt It’s Value organisaties bij het succesvol verbinden van IT, Business en Financiën. Dat doen wij in West-Europa vanuit onze kantoren in Nederland en
Engeland. Maar we hebben ook opdrachten in Amerika en Australië gedaan.

Gemiddeld heeft elke business consultant van It’s Value minimaal 15 jaar ervaring in de combinatie financiën en IT. Hij/zij  is gepokt en gemazeld in het opstellen van kostenmodellen, doorbelastingstructuren, KPI’s en het realiseren van de processen binnen IT om de de financiële transparantie en de IT dienst kwaliteit te vergroten.

Elke consultant weet vanuit eigenervaring hoe ze de situatie moeten analyseren en ook hoe deze verbeterd kan worden. Wat It’s Value uniek maakt op deze markt is de ervaring in de driehoek IT-Financiën-Business.

Wat onze klanten zeggen

Het opleveren van management rapportages was een tijdrovend proces. It’s Value heeft TBM bij ons geïmplementeerd met ondersteunende software voor het kostenmanagement- en begrotingsproces. Rapportages worden nu automatisch gegenereerd, waardoor we sneller en beter zicht hebben onze prestaties. Tevens hebben we onze interne processen kunnen verbeteren.

Mediabedrijf, Publieke Sector

Onze IT kosten waren onvoldoende voorspelbaar. It’s Value heeft het inzicht, grip en besturing op deze kosten vergroot. Binnen één jaar hebben we 10% op onze operationele IT kosten bespaard.



Grote Verzekeraar, Financiële Dienstverlening

Onze Apptio implementatie moest aangepast worden aan onze nieuwe wensen en dat was een complex opgave. It’s Value heeft op ons verzoek een nieuw ontwerp gemaakt wat precies aansloot bij onze wensen en tegelijkertijd ons ook dichter bij de TBM standaard terugbracht.
Het ontwerp is in de afgesproken tijd gerealiseerd, waarbij It’s Value ons on-the-job heeft meegenomen in de implementatie. Met deze aanpak kregen we de nieuwe gewenste TBM structuur in Apptio opgeleverd en we kunnen deze volledig zelfstandig onderhouden. Wij zijn heel tevreden over de samenwerking met It’s Value, zij hebben ons heel veel toegevoegde waarde opgeleverd!

Internationale bank, Financiële sector

De financiële processen budgetteren en doorbelasten werden bij ons volledig in Excel uitgevoerd. De budget en doorbelastingsmodellen waren behoorlijk volwassen, maar daardoor ook complex om te beheren in Excel. Kennis zat maar bij één persoon en processen kosten heel veel tijd. Met Apptio als tool zijn beide processen geautomatiseerd en hebben we een forse stap voorwaarts gezet. Het budget proces wordt nu in 3 in plaats van 6 maanden opgesteld met 20% van de inspanning. De doorbelasting gebeurt nu per maand in plaats van kwartaal en is binnen 2 dagen gereed, waar het eerst 4 weken duurde. We hebben daardoor flinke stappen gemaakt op financial control gebied en geld bespaart op de uitvoering van deze processen. It’s Value heeft ons perfect geholpen bij de implementatie van Apptio, maar ook bij het implementeren van de aangepaste processen in de organisatie.

Internationaal bedrijf, Industriële productie

Veelgestelde vragen

De assessment brengt de samenwerking tussen IT, Business en Financiën in kaart binnen een organisatie. De assessment is bedoeld voor een organisatie die onvoldoende zicht en grip heeft op IT kosten en waar financiële processen voor bijvoorbeeld budgettering en doorbelasting veel tijd kosten. Vaak wordt veel handmatig werk gedaan, wat leidt tot hogere kosten en een lagere kwaliteit van uitkomst.

Dit assessment laat zien welke verbeteringen doorgevoerd kunnen worden met een concreet plan van aanpak. Daarnaast wordt er inzicht verschaft in de kosten en hoe deze verminderd kunnen worden.

Deze assessment is geschikt voor een organisatie die een IT uitgaven budget heeft van minimaal 10 miljoen. De organisatie voelt de urgentie om de gewenste verbeteringen (besparing in tijd en geld en betere kwaliteit) te realiseren en begrijpt dat hier een gerichte investering voor nodig is. De assessment is bedoeld om de oplossingsrichting te geven om te komen tot betere resultaten.

De assessment is niet geschikt voor organisaties die kosten willen besparen op een hap-snap manier. Onze aanpak zorgt voor een blijvende organisatie- en cultuurverandering, zodat de resultaten duurzaam zijn. Ook moet duidelijk zijn dat er zonder geld en tijd beschikbaar te stellen geen resultaten behaald kunnen worden. 

Een intake gesprek is binnen een week te plannen. . Na dit gesprek waarin de scope van de assessment is afgesproken, kunnen we meestal binnen drie weken starten. Tijdens het intake gesprek zullen we aanpak en de noodzakelijke voorwaarden langslopen.

Vraag een intake gesprek aan

Ontdek wat It's Value voor uw organisatie kan betekenen

Vul het formulier in. Wij nemen binnen 48 uur contact met u op.

Scroll naar top